【黎智英案】稱黎智英會提出報道「建議」 陳沛敏:好難置之不理
【黎智英案】稱黎智英會提出報道「建議」 陳沛敏:好難置之不理

黎智英案今日(28日)踏入第34日審訊,辯方資深大律師彭耀鴻繼續盤問前《蘋果日報》副社長陳沛敏。彭耀鴻盤問陳沛敏指,被告、壹傳媒創辦人黎智英會向陳沛敏提出「建議」,並舉例在2018年5月6日,黎智英向陳沛敏發WhatsApp訊息稱「例如今天的頭條我們是否可以找退休警官或前ICAC撰寫些insight融合其中?」及在2019年4月18日曾轉發前立法會議員李永達的訊息給陳沛敏,問是否可以安排訪問。陳沛敏稱「佢(黎智英)個語氣客氣……但如果佢親自咁樣提出,我好難置之不理」,又指張劍虹事後亦會跟進,所以她會視為要執行的事。


彭耀鴻續指,在某些情況,黎智英會將提出建議,並稱由《蘋日》同事決定要否報道,例如黎智英曾將「香港監察」創辦人羅傑斯的新聞稿轉發給陳沛敏,而在陳沛敏回覆已收到後,黎智英沒有繼續跟進。


陳沛敏指黎智英最初有將她的聯絡方式交給羅傑斯,而羅傑斯亦有其他同事的聯絡方式,所以她認為羅傑斯不直接、而是經黎智英傳給《蘋果》,可能是因為覺得「我地未必夠重視條新聞稿」。陳沛敏又認為,當時黎智英都認為有新聞價值,因為黎智英亦知道羅傑斯可以直接發新聞稿給同事,但仍為對方再傳送一次,「我會理解黎生作為我哋老闆……會推薦我哋出(報道)」。


彭耀鴻又提到,會否有另一個詮釋方式,就是黎智英與羅傑斯是朋友,所以黎智英將新聞稿轉發,是將決定權留給陳沛敏。陳沛敏稱但她當時並非這樣理解,「同埋佢(黎智英)似乎好重視Benedict Rogers或者佢呢個組織(「香港監察」)嘅嘢」。彭耀鴻又問,當時陳沛敏是否假設黎智英已知羅傑斯會先發新聞稿給她。陳沛敏同意,又指自己當時亦告知黎智英,羅傑斯已傳新聞稿給她們,但黎智英仍持續傳「香港監察」及羅傑斯的新聞稿給她。


法官李運騰問到,陳沛敏稱她覺得黎智英在「推薦」,是否有可能「黎智英給指示」只是陳沛敏的個人感受。陳沛敏稱「我覺得可能性不大」、「如果佢(黎)覺得唔重要,佢可以叫對方不如直接傳畀記者或者同事……」陳沛敏又指黎智英是叫她處理該新聞稿,「畀我嘅印象係佢都重視(「香港監察」),想幫助佢哋」。


辯方指黎智英給陳沛敏傳的訊息,似「指示」而非「建議」的情況並不常見,陳供稱:「你要我講頻率我講唔到」,她舉例指黎智英曾就《蘋果日報》報紙報道美國大選提出意見,7.1衝擊立法會事件「點樣採訪啲人」,「我都會覺得係指示」。辯方指出黎智英提出建議後甚少跟進,陳指「可以咁講」,但憶述黎智英不只是向她提出這些指示,而當張劍虹收到黎智英的指示後,張劍虹「都會問我點跟進或者跟進成點」。


彭耀鴻又問到,陳沛敏認識黎智英多年,黎智英有否主張「港獨」。陳沛敏稱「無聽過佢(黎)講有咁嘅主張」。彭耀鴻續指,其實黎智英反對「港獨」。陳沛敏則指「我無深入同佢討論過呢個問題……」


辯方提到黎智英在2014年12月辭去壹傳媒集團主席及執行董事的職務,壹傳媒執行總裁張嘉聲獲委任為臨時主席,其後黎智英在壹傳媒的參與度大幅下降。辯方指壹傳媒集團於2014/15年盈餘高達1.68億元,2015至2018年虧損額逐漸上升。陳沛敏認同壹傳媒在2014至2015年「有盈餘」,2015至2018年「有蝕錢」,但我唔記得個趨勢。


陳沛敏憶述她當時工作崗位負責編採事宜,「成個集團做生意實際情況我就唔係好清楚」,故不知道黎智英在壹傳媒的參與度有否升降。辯方提及黎智英在2019年重新成為壹傳媒集團主席,壹傳媒集團虧損額便有下降趨勢。陳沛敏指出《蘋果日報》2020年電子版訂閱人數大增,辯方指當時廣告收入卻大幅下跌,陳指她「唔記得」。


辯方指出,前行政長官梁振英在2019年初不時在其facebook專頁,「公布」哪些公司在《蘋果》刊登全版廣告,行徑像是向廣告商施壓,說服他們不要在《蘋果》刊登廣告,事件引起各界關注。辯方又指該事件令《蘋果》2019年初的廣告收入大跌,陳沛敏同意,但稱她忘記收入下跌幅度、訂閱人數及報紙銷量等事宜。


辯方在庭上播放《蘋果》25周年大會黎智英發言片段,當中提到「(蘋果日報)未曾試過喺風調雨順,一係就話我哋血腥八卦,一係被人封殺廣告,一係畀人攻擊,攻到而家呢,就國安法都嚟埋添,都唔知點樣做喇真係」,「咁就靠你哋去做喇,你地要繼續,一定要繼續堅持」。


黎智英說道:「我哋對住個國安法嘅做法就係,你哋用返你哋對自己嘅責任,對社會嘅責任,對你嘅家庭嘅責任去做呢份工作。無人會迫你哋點樣去做,無人會使到你要迫你做烈士」,「但係你哋攞住你哋嘅良知,攞住對自己嘅良知,攞住對社會嘅良知去做,我唔會叫你哋點樣去做,蘋果日報到今日,做到咁樣樣係你哋造成嘅⋯唔關我事架下」。


黎智英提到員工「做蘋果日報真係唔係一件好嘅工作嚟」,「好多地方⋯唔畀你採訪,你去澳門都有問題,你去大陸都有問題」,「我都真係好欣賞你哋能夠做到今時今日仲喺度做,咁就我只能夠多謝你哋,繼續努力」。


辯方指黎智英稱「無人迫你做烈士」,即是叮囑同事不要違反《港區國安法》,陳沛敏則指黎智英說法空泛,她理解黎智英是指:「你喺度番工都係你自己嘅決定」,「佢都有同同事講,要撐住囉」。


圖片來源:港人講地


請Follow我們的YouTube頻道:https://bit.ly/2kgU8qg


下載我們的手機應用程式,收看第一手精彩內容:https://www.speakout.hk/app


瀏覽我們的IG:https://www.instagram.com/speakout_hk/?hl=zh-hk

3
好正
3
心心眼
3
好好笑
3
令人傷心
3
嬲爆

評論