張翔堅守的原則
張翔堅守的原則

就住7月21日晚相繼喺中、上環及元朗接連發生嘅暴力衝突事件,近日多次表態反對暴力嘅港大校長張翔,日前再度向全體港大師生、校友發出電郵,重申暴力不是解決辦法,呼籲社會各界以安全為重,並且以互相尊重嘅方式理性討論,尋找破解困局之道。廣男認為,張翔呢封電郵,一如既往堅守住反暴力嘅原則底線,有如為依家呢個遭受重創嘅社會注入一道正能量,同時亦都體現咗張翔作為一個教育工作者「以人為本」嘅理念,以及「以仁為本」嘅情懷。

 

反暴力 不妥協

 

相信大家都記得,喺七一衝擊立法會事件發生之後,張翔就明確公開表態譴責暴力,儘管一番正義之辭反惹嚟多方「圍剿」,要求佢「收回冷血言論」,甚至對佢人身攻擊,但張翔始終堅持反暴力嘅原則,無論面對學生喺佢寓所「圍堵聲討」,抑或其後與港大師生公開對話,佢呢條底線都從未退讓。而今次,張翔更加以「暴力永遠不是解決方法」為題,強調近日嘅事態發展令佢「更加堅信暴力永遠不會是解決辦法」;佢又表示,一方面擔心學生及港人安全、希望傷者早日康復,另一方面亦希望社會唔同持份者以平靜、理性、及相互尊重嘅方式解決問題,「社會必須要尋找一個解決方法,並繼續向前邁進」。言辭之間,有關懷、有建言、更有人情味。

 

觀乎時下嘅香港社會,無論係有政治理想嘅年輕人,定係想「保家衛族」的居民,可能佢哋嘅初衷都值得理解,但偏偏就用咗最錯嘅表達方式。廣男真係好希望呢「兩班人馬」都可以冷靜落嚟、聽一聽張翔校長嘅肺腑之言,然後諗一個問題,就係如果有朝一日,我哋真係凡事都用暴力去解決,咁就算一時達成目的,但社會付出嘅代價將會係法治蕩然無存;一個犧牲咗法治嘅香港,仲係咪大家安居樂業嘅家園?呢個又係咪我哋想留畀下一代嘅生活環境?

 

持份者 皆有責

 

停止暴力只係第一步,廣男覺得,張翔喺信裡面仲提醒咗大家另一個重點,就係大家唔好忘記,我哋嘅社會需要「繼續向前行」,但搵出解決之道,就需要唔同持份者共同參與,簡單而言,就係修補社會撕裂「人人有責」,每一個人都應該首先由自己做起。廣男覺得,相比起一班政客動輒互相指責、謾罵甚至攻擊,張翔嘅忠言顯得有建設性得多,值得大家好好睇一睇、諗一諗。廣男就覺得,當睇過張翔呢封信,大家或許都反思一下,平靜、理性、以及相互尊重,又係咪真係咁難做到呢?


原圖:文匯報

34
支持
11
好正
0
無意見

評論

  • jthk
    jthk
    4年前
    0 回應 檢舉
    支持張教授,與我們一起守護香港、譴責暴力,不向腦殘學生與犯民政治惡勢力低頭。

    沒有更多評論

    沒有更多評論