尋回育兒初心
尋回育兒初心

可能因為年紀開始大,廣男不時都會留意下啲有關教育下一代嘅文章。前幾日廣男睇報紙,見到「五個小孩的校長」呂麗紅寫咗一篇關於育兒嘅文章,題目為《萬般皆是A》,無論係外國嘅研究報告,抑或係商品廣告說明等等,統統都同小朋友嘅成績拉上關係,好似樣樣嘢都同奪A拉上關係。呂麗紅仲話,而家流行講「初心」,一個育兒初心,希望大家都朝着孩子健康快地成長而努力進發,廣男睇完亦諗咗好耐,自己到底做唔做到呂麗紅所講咁呢?

奪A就是一切?

對於呂麗紅一番肺腑之言,廣男實在不能同意更多,因為廣男而家眼裡所見,好多時啲家長喺講到「湊仔經」嘅時候,都會將「最緊要細路仔健康快樂成長」掛喺口邊,不過到做嘅時候呢,就變咗另一回事喇;有唔少家長,除咗要求仔女做好功課、溫好書之外,仲要學好多唔同嘅興趣班,英文、珠心算、鋼琴、游水、跆拳道等等,甚至連面試、記憶都可以學,廣男見到呢啲興趣班,有時都會心諗,係咪真係咁多嘢要學呢?

廣男咁樣講,唔代表廣男覺得成績唔重要,只係真心認為成績唔代表一切。打個比喻,如果一個小朋友畀人催谷到成績好好,但年紀細細已經身心俱疲,或者連中學都未讀,就已經對學習完全失去興趣,咁樣仲係唔係好事呢?廣男之前睇過唔只一個育兒故事,當中嘅小朋友學習都唔錯,但原因並唔係因為家長「谷」得勁,而係透過協助佢哋閱讀啟發咗佢哋對學習嘅興趣,久而久之,閱讀、學習就變成自發性嘅興趣,廣男作為一個小朋友嘅爸爸,都好認同呢種教學方法。

贏在起跑線?

老實講,如果小朋友能夠「贏在起跑線」,咁當然係好事,不過人生確實唔係只有起跑線,有人係贏在起跑線,繼而又贏在終點線,但呢個世界亦都有好多人輸在起跑線,但最後贏在終點線。喺未來係不可知嘅情況下,廣男都係覺得與其不斷催谷,不如順其自然,就住小朋友嘅真正專長同興趣發展,廣男呢啲「懶惰」家長,最多都係陪小朋友睇下書,培養下佢啲學習興趣算喇。 

原圖:文匯報

評論