害人不利己嘅創意抗爭,Outdate啦!
害人不利己嘅創意抗爭,Outdate啦!

噚日環保組織「綠色和平」一班成員爬上中環摩天輪掛起「夠鐘走塑」橫額,要求政府正視塑膠污染問題,不過由於橫額畀大風吹爛,行動以「失敗」告終,而當中19人就畀警方以涉嫌《公眾妨擾罪》拘捕。喺呢個「抗爭當食飯」嘅年代,「綠色和平」嘅行動連素來支持抗爭嘅網民都唔多支持。其實,「綠色和平」呢種「創意抗爭」雖然吸引到「眼球」,但始終都係太危險喇!下次要示威,安全啲會唔會好啲呢?

記憶中的創意抗爭

喺廣男仲係讀緊大學嘅時候,教社會科學嘅老師就曾經邀請「綠色和平」嘅負責人嚟學校講「抗爭」,當時佢哋負責人就講「綠色和平」會用一啲有「創意」嘅抗爭手法表達訴求,對於當時仲係廿歲左右嘅廣男嚟講,都覺得呢種想法幾新奇,既得到人注意,甚至可以令唔同地方嘅政府正視環保訴求。

不過,睇番近年「綠色和平」嘅行動,唔少所謂有「創意」嘅抗爭手法,好多時都係啲成員或者義工危險地爬上唔同地方掛橫額;創意就有喇,但會唔會危險咗啲呢?好似今次「綠色和平」啲成員爬上中環摩天輪咁,雖然話啲成員本身有專業訓練,但萬一出咗事,咁點算呢?又或者如果爬上摩天輪嘅時候影響到摩天輪結構,會唔會令到其他人有危險?又或是如果連累到其他人,甚至令消防員警察等發生無辜的意外,更加不必要了吧?

不應以危險手法表達訴求

其實,當「綠色和平」不斷用危險手法表達訴求,除咗成員或者周邊人士有危險之外,市民唔多唔少都已經對呢啲行動「司空見慣」或「深感討厭」,結果反而難以喚起公眾關注,吃力不討好,更背負風險隨時畀警察拉。廣男就建議,如果「綠色和平」或者其他環保組織要表達訴求,不妨用一啲合法又唔危險嘅活動,如果覺得唔夠吸引,亦不妨喺網上面做多啲Campaign,等多啲人關注仲好啦!

雖然呢篇文章點題「創意抗爭」已Outdate,但囍雨講Outdate嘅意思,唔係話「創意抗爭」已經Outdate,而係以危險方式作出嘅抗爭行為已經不適用;因為冇人願意見到示威者為咗表達訴求而有危險,更不想這些行動連累到其他人無辜受傷甚至死亡!其實,好多人諸如廣男都好支持環保理念,但環保團體都應該多多保重,萬一發生咗意外,有人命傷亡就唔好啦!

原圖:RTHK畫面截圖

評論

你可能感興趣