又一個賠上前程的青年
又一個賠上前程的青年

一名已經獲得美國大學錄取嘅17歲應屆文憑試考生,因為參與舊年十月一次黑暴運動並身攜三枚汽油彈,日前被法庭判囚兩年八個月。同以往同類案件相似,今次案件嘅主角,亦都正值人生大好年華,甚至有個大好前程(獲美國嘅大學錄取),如果大家有印象,以往囍雨總會對呢類故事深感惋惜、痛心,不過今次,囍雨嘅諗法有啲唔同;有人話,32個月嘅刑期,判得「太重」,囍雨反而想講,被告或者應該覺得慶幸。點解咁講?大家不妨同囍雨一齊睇落去…

 

守法意識薄弱的青年

 

今次案情最先引起囍雨關注嘅地方,係心理學家關於被告嘅評估。心理報告認為,被告守法意識薄弱,且深受社交媒體影響;因為唔認同警方執法,就去學製造汽油彈「對抗警方」,重點係,無諗過會有嚴重後果!大家認為,心理學家嘅分析,係咪顯示被告可能係一個易受外界影響、只要心有不滿就容易「走極端」嘅人呢?

 

囍雨就喺度諗,如果被告今次僥倖冇被警方截獲汽油彈、冇被捕冇面對刑責,咁下一次佢又會做出啲咩更加極端嘅事情?如果繼續受到偏頗資訊或者其他人嘅煽惑,佢內心嘅不滿甚至仇恨情緒,又會將佢扭曲成點樣嘅人格?囍雨睇案情,感覺被告唔係一時「行差踏錯」,而係差一啲就鑄成大錯。係,32個月嘅監禁,的確唔短,但請呢位後生仔諗下、請大家諗下,如果任由佢繼續錯落去,日後面對嘅制裁,恐怕更嚴厲。

 

不要忽視偏頗資訊的禍害

 

囍雨由此關注嘅另一個問題,係社交媒體對被告心理嘅影響。當然,呢一刻,我哋唔知道被告因為聽咗乜睇咗乜而走上違法道路,亦都唔知道係邊個媒體、平台影響佢最深,但鐵一般嘅事實再次警醒社會,千祈唔好忽視媒體、尤其係立場偏頗嘅資訊,對年輕人嘅影響。

 

今次案件再次話俾我哋知,外界環境,對原本白紙一張嘅青少年,係可以有好深遠嘅影響;再進一步,或者大家應該反思,喺我哋嘅言論自由社會,教育出咗咩問題?高度發達、流通嘅資訊,我哋嘅傳媒出咗咩問題?喺引導青少年成長嘅過程中,我哋嘅學校、老師甚至家長,又出咗咩問題?究竟有幾多幕後黑手,將我哋嘅大好青年塑造成滿心仇恨、易走極端嘅「怪獸」?

 

所以囍雨話,從另一個角度,17歲嘅被告或者應該慶幸,慶幸自己喺「仲有得救」時,被當頭棒喝「敲醒」;囍雨亦都衷心希望被告明白,面對問題、面對責任、真心改過,佢嘅前途、人生係有機會有「take two」嘅。但,我哋嘅社會呢?每一單同類案件,都不斷警醒大家,社會有某些部分「病了」,但仲要有幾多個「冰山一角」嘅代價,先足以促使社會認真去反省、改變,去撥亂反正?


原圖:rthk


請Follow我們的YouTube頻道:

https://bit.ly/2kgU8qg

 

下載我們的手機應用程式,收看第一手精彩內容:

https://www.speakout.hk/app


瀏覽我們的IG:https://www.instagram.com/speakout_hk/?hl=zh-hk

8
令人傷心
3
好慘呀
3
點算呀

評論