【指指點點】「佔領九疑犯」控罪清晰 外國政客包庇護短
【指指點點】「佔領九疑犯」控罪清晰 外國政客包庇護短

全城正義市民翹首以待嘅「佔領九疑犯」審訊,今日正式展開。由於已經進入審訊過程,囍雨當然就唔會再直接評論事件,以免唔覺意妨礙咗司法公正,咁就大件事喇!囍雨身為香港人,當然就應該守香港法例同尊重香港法治,但作為境外之民嘅英國國會議員就唔係咁諗喇,其中八個所謂跨黨派議員竟然提出聯合議案,要求國會譴責特區政府以「空泛」罪名威嚇民主派(「佔領九疑犯」)。唉,老老實實,到底班英國政客係太無知,定刻意為之?竟然話律政司指控「空泛」?


「古老」罪行豈是「空泛」?


是咁的,既然尊貴嘅英國國會議員如此指控,囍雨本住求真精神,梗係即時睇睇到底呢班議員點講啦。據報,議案係由保守黨人權委員會主席Fiona Bruce提出,獲得來自保守黨、工黨、民主統一黨同蘇格蘭民族黨其他七個議員支持。呢班人要求國會對「佔中九疑犯」對案件表示關注,又指九名疑犯面臨「空泛」同「含糊不清」嘅指控,仲要求英國國會譴責特區政府使用串謀作出公眾妨擾、煽惑他人作出公眾妨擾、煽惑他人煽惑公眾妨擾等罪名去「恐嚇」民主派人士,令到佢哋噤聲云云。


嘩,指控真係好嚴重喎,但嚴重還嚴重,指控一定要「準確」先至得。到底律政司就住「佔領九疑犯」所提出嘅控罪,係唔係真係好似呢班英國國會議員所講咁「空泛」同「含糊不清」呢?定係呢班議員法律常識不足、對普通法認識唔夠深,而且被偏見蒙蔽住雙眼同良知,扭盡六壬為「佔領九疑犯」講好話呢?我哋一步一步嚟,重溫一下香港法律界人士點睇先。


控罪清晰 絕不含糊


曾經做過香港大律師公會主席嘅資深大律師湯家驊曾經分析,話「妨擾罪」係普通法中較「古老」嘅罪行,意即係用不法手段傷害公眾嘅人身、財物或使用公眾空間嘅權利。簡而言之,有關罪行係「古老」,但一啲都唔「空泛」,更加唔係「含糊不清」,如果真係好似英國班議員形容到咁差嘅話,就又點可能喺優良嘅普通法原則下,成為「古老」嘅控罪呢,一早就被推翻啦!傻的嗎?


除咗法律界人士,香港法院其實亦曾經就住控罪進行研究架喎,早前仲已經頒下判決,講明參考過往案例,認為控罪都係喺普通法中獲承認,而且並不違憲,同時亦唔會影響「言論自由」等權利,更直言律政司所提控罪並非涉不公正或者隨意。連司法獨立喺亞洲區首屈一指嘅香港法院都有上述睇法,老老實實吖,囍雨真心唔明呢班英國國會議員憑乜去話啲控罪係「空泛」同「含糊不清」囉。


外國政客一心「抽水」


查實今次已經唔係首次有外國政客就住「佔領九疑犯」單案指指點點,佢哋虎視眈眈,成日諗住點樣「抽水」攻擊中央同特區政府,但提都唔提眾被告當日參與「違法佔領」時係「明知違犯」,亦「講明犯法」,而且會「俯首認罪,完落法治。佢哋而家被控,正如另一位大律師公會前主席石永泰所講,只係「求仁得仁」啫,反而班外國政客不問是非,係都要干預香港法治,用「卑鄙」去形容就最貼切不過喇!


原圖:Takungpao

14
嬲爆
5
驚訝
7
唔係呀哇
3
無意見

評論