從兩個棄保潛逃的少年說起…
從兩個棄保潛逃的少年說起…

日前一則新聞引起囍雨關注。兩名分別16歲、喺黑暴運動入面涉嫌干犯重罪(包括暴動、縱火以及企圖縱火)嘅少年,原本噚日提堂再訊,但兩個人都無故缺席聆訊,懷疑已經棄保潛逃。每每睇到呢啲新聞,囍雨都有同一個感覺,就係既憤慨、又心痛。其實黑暴運動以嚟,負罪潛逃嘅青少年,又點止兩個?單單喺台灣,就有超過三百人,幾乎個個都喺寢食難安與惶恐中艱難度日……諗到呢度,可能好多人又會同囍雨有同樣嘅問題:我哋嘅下一代、香港未來嘅主人翁,究竟點解會變成咁?


呢個問題其實由來已久,社會上亦都有唔同嘅意見。囍雨見到,近日教大校董會主席馬時亨,以及教育局局長楊潤雄都分別發表咗一啲發人深省嘅見解,值得同大家分享。


品格教育的問題


馬時亨喺一個電台節目中,就提到「品格教育」嘅問題。佢希望年輕人「無論期望有多高、目的有多高尚,都不要令父母擔心」;又認為香港喺品格教育方面做得唔足夠,如果學生「只有智慧但缺乏品格,也不會是完美」。囍雨唔知道,如果兩名潛逃嘅少年,以至身處台灣嘅香港年輕人聽到呢番說話,會唔會有所觸動?囍雨就覺得,每當夜闌人靜時,佢哋不妨撫心自問,如果真係認為自己「做得啱」,點解連面對責任嘅勇氣都冇?如果自己都明知有錯,咁當初點解又要去做?依家身負重罪、過住「唔見得光」嘅日子,又有冇諗過自己嘅父母、家人心頭係咩滋味;敢做唔敢當、做咗唔敢認,咁樣嘅品格同態度,又如何去行今後嘅人生?


培養守法意識的問題


青少年品格出問題,身為師長者有冇責任?囍雨就話當然有。大家試諗下,當不斷有學校老師都煽動仇恨,甚至連培養老師嘅老師都偏激、激進,又點寄望佢哋教出守法嘅下一代?所以教育局局長日前接受媒體專訪時,就講到「培養守法意識」嘅問題,表明未來會加強價值觀及法治教育,令學生更掌握守法、尊重唔同意見嘅重要性;而除咗學校之外,另一方面,家長作為「第一身」關顧子女嘅角色,亦都更加重要,「培養小朋友需要整個社會出力,家長要關心子女,如有不妥就要及早幫助…」;全社會亦都要留心青少年有冇受他人誤導、引誘。


社會要有撥亂反正的勇氣


老實講,每當見到有學生、年輕人因為涉嫌犯法而被捕、面臨檢控又畏罪潛逃嘅事件發生,囍雨認為社會大眾唔可以再只係心痛、惋惜一輪之後,跟住又乜嘢都唔做,而係應該喺呢一刻、就喺當下,就要鼓起撥亂反正嘅勇氣!無論家長定係師長,唔好再覺得對年輕人無底線地「包容」就叫愛護,更加唔好以為對佢哋直斥其非、糾正錯誤,甚至要求佢哋承擔責任就係「殘忍」。換個角度諗,如果久而久之,我哋嘅下一代連最基本嘅做人品格、守法意識都喪失,咁先至係社會最大嘅災難,而呢個災難,最終會係年青一代自己嚟承受……


講到呢度,大家又應該諗下,果班推年輕人去違法、當炮灰嘅政客,究竟有幾可恨!


原圖:rthk


請Follow我們的YouTube頻道:

https://bit.ly/2kgU8qg


下載我們的手機應用程式,收看第一手精彩內容:

https://www.speakout.hk/app


19
令人傷心
10
點算呀
4
唔係呀哇

評論