藝術並非無邊界
藝術並非無邊界

「藝術嘅嘢,你識乜呀?」只要用呢句說話做反駁,好似即刻回應甚至「秒殺」咗坊間對一啲「藝術品」嘅批評同質疑,但係囍雨想問,係咪只要講一樣嘢係「藝術品」,就可以做乜都得,或者表達乜嘢都得呢?最近,自從有媒體揭發西九文化區嘅M+博物館疑似收藏極具爭議性嘅「藝術品」,包括艾未未一件對住天安門舉中指嘅作品後,一般人都認為作品既涉及侮辱甚至反國家訊息,但另一邊就話藝術就係借藝術作品提出問題、質疑云云。坦白講,如果「舉個中指」、表達「質疑」就叫藝術品,囍雨只能夠講句,囍雨真係唔識囉!

 

這是公帑營運的博物館

 

老實講,有人要收藏、鑑賞唔同嘅「藝術品」,呢啲係個人嘅問題,但如果要用大量公帑去買涉及不文手勢甚至有反國家訊息嘅「藝術品」,咁囍雨一定反對!M+博物館,唔係私人博物館,而係用公帑營運,作品係要用公帑去買嘅;囍雨真心想問下負責購買M+館藏嘅人,用公家錢去買質疑甚至侮辱國家嘅作品,係咩玩法?因為係「藝術」,所以香港人「唔明白」,就要任由公帑咁樣用法?

 

除咗涉及公帑,同樣重要嘅問題係,一啲涉及不文手勢或者其他不良意識嘅作品,被購買並喺香港嘅博物館M+展出,咁M+博物館,又係咪一個老少咸宜嘅博物館呢?如果將來有家長帶同年幼子女到M+睇藝術品,發現原來對住國家地方「舉下中指」又係「藝術品」,咁家長點解釋?小朋友如果有樣學樣對住父母及師長舉不文手勢,然後話係行為藝術,我哋又係咪要「欣然接受」呢?

 

創作自由不等於一切

 

囍雨覺得,今次關於M+博物館作品嘅爭議,同之前出現喺校園以至社會嘅爭拗都有類同之處,之前「違法達義」歪風喺校園出現,唔同嘅大學學者都喺度討論點樣違法「佔中」,當時啲就話呢啲係學術自由;之後「港獨」思潮興起,就有人話係言論自由;如今M+有藝術品出現問題,當然亦有人話呢啲係涉及藝術創作自由等等。但係,如果藝術自由可以跨越道德同法律界線,咁係咪藝術作品就算觸犯法律包括《港區國安法》都無問題呢?答案當然唔係啦!就好似喺港鐵講粗口,其實可以係觸犯附例;又或者一個中學生如果喺學校向其他人做粗口手勢,相信都係觸犯校規一樣。情況套用到所謂藝術作品上,囍雨唔認為藝術作品可以「任意妄為」。 

 

關於M+博物館嘅問題,M+嘅管理者必須處理,如果M+嘅管理者處理唔到或者「唔處理」,西九文化局就要處理!如果兩者都唔處理,咁政府官員就責無旁貸!總知屬於香港政府以至市民嘅博物館,絕對唔可以亂嚟,被人利用嚟反政府、反中央。


圖片來源:rthk、westkowloon.hk


請Follow我們的YouTube頻道:https://bit.ly/2kgU8qg


下載我們的手機應用程式,收看第一手精彩內容:https://www.speakout.hk/app


瀏覽我們的IG:https://www.instagram.com/speakout_hk/?hl=zh-hk

23
好正
3
心心眼
3
好好笑
3
令人傷心
19
嬲爆

評論

  • +85298****49
    +85298****49
    3年前
    0 回應 檢舉
    Excellent
    • Happy21
      Happy21
      3年前
      0 回應 檢舉
      :grin:
      • Happy21
        Happy21
        3年前
        0 回應 檢舉
        :+1:

        沒有更多評論

        沒有更多評論