【大言炎炎】美國視別國如無物 其實已經唔係第一次
【大言炎炎】美國視別國如無物 其實已經唔係第一次

近日,法國總統馬克龍同美國總統特朗普不斷隔空打口水戰,特朗普話喎,如果冇美國幫手,法國喺兩次世界大戰裡面一早畀人滅左國啦!作為法國國家元首,馬克龍聽到點會唔嬲到震,馬上回應話,法國同美國的確係盟友,但雙方關係並唔係「附庸國」,兩國必須互相尊重。囍雨認為,雖然特朗普講既的確係史實,但作為美國元首,竟然用呢種目中無人既輕蔑態度對待其他國家,剩係呢種操守都已經夠昨「乞人憎」 ;雖然係咁,我哋必須公道少少,皆因問題並非特朗普獨有,美國自恃係世界一哥,介入人哋內政、對其他國家指手劃腳周圍已經唔係第一次,只不過今次換咗做法國中槍啫!


輕蔑態度 早已存在


要分析美國自大嘅本質,真係講幾日都講唔完。早係越戰年代(五十至七十年代),美國對住其他國家就已經囂張到不得了。當年,有美國記者訪問時任新加坡總理李光耀,其中一條問題竟然係:「美國作為大哥,各方面都幫你唔少,雖然新加坡得區區兩百零萬人,但為表誠意係咪應該出兵去幫美國手打北越呢?」哇,區區一名美國記者竟然以極囂張態度訪問另一個國家嘅政府首腦,囍雨翻查資料時真係睇到眼都突埋。李光耀既回應亦都非常強硬啦,指出新加坡唔係美國附庸,出兵幫美國唔屬於「責任」;單係睇呢一件小事,已經可以睇到美國係幾咁囂張同目中無人。


或者有人會話,都已經幾十年前嘅事啦,或者美國今日已經唔係咁呢!錯喇,情況一樣係咁。就今年之嘛,菲律賓總統杜特爾特公開踢爆,話包括美國國務卿蓬佩奧、商務部長羅斯,以及國防部長馬蒂斯都曾經寫信畀佢,游說菲律賓購買F-16戰機等美國軍備,話咁樣對雙方都有利喎。杜特爾特唔係傻仔,一於斷言拒絕,仲話F-16對菲律賓來說根本無用,菲律賓只係需要輕型飛機同攻擊直升機,足夠對付叛軍便就可以。呢,呢啲咪就係當人傻仔囉,上屆政府不滿杜特爾特打擊毒販,當時已經搞到杜特爾特發晒脾氣,以為換咗屆會好少少啦,點知原來都係自行自利,唔通美國仲當菲律賓係120年前嗰個美國殖民地?


憎人富貴厭人貧

 

當然,美國可以咁囂張,全因佢哋係世界第一大經濟體,有錢之餘,軍備亦相當勁,講嘢自然會大聲啲,明白嘅。不過,美國為咗保住呢份囂張,其實都花咗唔少心力,一見到其他國家經濟稍為起飛,美國馬上就槍打出頭鳥,好似事事以美國馬首是瞻嘅日本就係最好例子;二戰後日本被迫改變治國方針,以貿易立國,集中發展經濟,結果創造出世界歷史上其中一個「經濟奇蹟」,成功取得世界第二大經濟體嘅地位。眼見「細佬」有機會迎頭趕上,美國立刻威脅日本,出手要日本「自主限制」,強迫對方打開國內市場進口更多美國商品。


做咁多衰嘢,目的其實就係怕世界第一經濟體嘅地位被取代,令到美國失去對世界嘅影響力;可憐既日本,就係喺美國呢種「憎人富貴,厭人貧」既思想下成為犧牲品。做晒細佬、認晒低威都得唔到大佬諒體,有時睇返都覺得日本「慘慘豬」。咦,講到呢到,唔知大家有無發現,美國出手打世界第二大經濟體嘅歷史又重演呢?係囉,咪就係中美貿易戰囉,美國點解要開打貿易戰,睇返囍雨上面所講嘅史實,似乎就可以搵到端倪喇。

圖片來源:新華網
10
搞笑咩
5
令人傷心
3
好慘呀

評論