海洋垃圾的「前世今生」
海洋垃圾的「前世今生」

超強颱風「山竹」襲港,搞到香港滿目瘡痍,廣男留意到一個比過往都震憾嘅畫面,就係香港唔少地方除咗有冧樹、雜物飛散之外,一啲沿海地方例如杏花邨、西貢碼頭、屯門、將軍澳、石澳等地方,都有大量塑膠垃圾湧上岸,當中主要有發泡膠同膠樽等;有市民無奈地表示,香港人自己製造咁多垃圾,而家要「自食其果」。廣男就覺得,海洋垃圾好、極端天氣好,其實都係我哋一手一腳製造出嚟,今日我哋可以唔面對問題,而將問題留畀下一代,到時仲係咪可以補救到呢?

杏花村成「塑膠村」?

呢幾日睇過咁多新聞片段,廣男覺得最震撼嘅一定係杏花村水浸同滿佈海洋垃圾嘅畫面,佢嘅主要馬路盛泰道喺風災當晚變成「垃圾河」,到噚日依然偏地垃圾,有傳媒就發現當中大量膠樽嘅招紙都係用繁體字作為字體,即係話呢啲垃圾好有可能係「香港製造」,而唔係由其他地方漂嚟嘅。

其實塑膠唔同其他垃圾,基本上係極難分解,如果有一件塑膠垃圾跌咗落海,可能要用幾百甚至一千年時間先可以分解;廣男覺得呢啲海洋垃圾提醒咗我哋,平時大家覺得香港甚至地球好乾淨,但一個風災嚟到,就將啲垃圾還番晒畀大家,我哋的確有需要諗下係咪要改變生活習慣,尤其係減少製造塑膠的習慣。

可以一路「數錢」 一路停止呼吸嗎?

根據環境保護署上年年尾公布嘅「2016年都市固體廢物監察報告」,每個香港人平均每日棄置1.41公斤垃圾,數字係十年新高, 2016年全年本港廢物產生量為570萬公噸;而根據2015年的固體廢物數字,剩係棄置於堆填區嘅塑膠就有近80萬公噸,大家可以想像到我哋每年到底製造咗幾多垃圾。

老實講,環保係一種由細細個就要培養好嘅意識,坦白講廣男自己都做唔到完全「走塑」,但為咗香港、地球嘅未來,大家係咪都要一分力呢?最近廣男同屋企人睇緊一套叫《再創世紀》嘅電視劇,劇入面一個主角畀人問佢做乜要人花錢投資喺環保項目嘅時候,佢就提出經濟定環保重要嘅問題,再反問一句「你唔可唔以一路數銀紙,一路停止呼吸?」冇錯,就算幾有錢都好,如果我哋身處嘅環境出咗問題,有錢都冇用啦!

原圖:RTHK

3
點算呀
0
無計啦
1
超無奈
2
驚訝

評論